«

»

mei 04 2011

Bericht afdrukken

Review: Koopgoedkoop.nl – Ofwel: Koopernooit.nl!



Zoals u wellicht weet ben ik, of eigenlijk was ik… want ik heb inmiddels een keuze gemaakt, op zoek naar een nieuwe grotere Offset Smoker Barbecue.

In dat kader stak ik al eerder de loftrompet over http://www.gaswinkel.com in een vorig artikeltje omdat hun service ongekend goed is gebleken tot op heden. Mijn vorige Offset Smoker Barbecue kocht ik al daar en de volgende ga ik wederom daar kopen.

Uiteraard keek ik eerst wel om mij heen of in niet een nog gunstigere deal kon vinden. En zo kwam ik ook terecht bij koopgoedkoop.nl terecht. Daar trof ik een dubbele Offset Smoker Barbecue aan die mij wel aansprak. En staan alleen erg summiere gegevens bij. Men vermeld alleen maar de totaalmaten van het apparaat terwijl je als beetje liefhebber die op zoek is naar een grotere barbecue vooral geïnteresseerd bent in de details.

En dan ben ik vooral geïnteresseerd in de maten van het grilloppervlakte. En daarvoor heb ik zowel de diameter als de lengte van de compartimenten nodig. En die staan er niet bij.

Dus stuurde ik op 24-04-2011 een mailtje aan koopgoedkoop.nl.

Aan: [email protected]

Hallo Koopgoedkoop,

Ik zou graag van u vernemen hoe groot de grillcompartimenten (per stuk) in diameter en in lengte zijn en wat het grilloppervlakte is van de Smoker XL BBQ Nevada zoals deze op uw site afgebeeld staat.

Met vriendelijke groet,

X. XXXXX

Pas na drie dagen, op 27-04-2011, kreeg ik een nietszeggend antwoord met dezelfde informatie die ik ook op de site had kunnen lezen.

Geachte meneer, mevrouw,

Bedankt voor uw email.

* Aantal kamers: 3
* Ingebouwde thermometer(s): 1
* Uitneembare vetopvangplaat: nee
* Afmetingen grillkamer: ... (b x d x h)
* Aantal roosters: 2
* Vuurkamer: ja
* Afmeting kolenrooster: ... cm. (l x b)
* Schoorsteen: ja
* Temperatuurregeling: ja
* Handgrepen: hout
* Kleur: zwart
* Dikte van plaatstaal: 3.5 mm.
* Verrijdbaar: ja
* Totale afmetingen: 173 x 51 x 141 cm. (l x b x h)
* SKU: 40254

Met vriendelijke groet,
XXXXX XX XXXXXX- Klantenservice Koopgoedkoop.nl

Dus stuurde ik dezelfde dag wederom een mailtje.

Aan: [email protected]

Geachte Koopgoedkoop,

Dat was de vraag niet! Leest u mijn mail nog eens door en kom dan met het juiste antwoord!

X. XXXXX

En toen kreeg ik, 5 dagen later op 02-05-2011, een mailtje waarvan ik bijna achterover sloeg.

Geachte heer/mevrouw XXXXX

De informatie die mijn collega verstrekte is alle informatie die bekend ons is van deze barbecue.

Wellicht is het een oplossing als u de barbecue in onze showroom komt bekijken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht er nog iets onduidelijk zijn vernemen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,
XXXXXX XXXX- Klantenservice Koopgoedkoop.nl

In mijn antwoordmail van dezelfde dag zette ik haarfijn in kernachtige bewoordingen uiteen waarom ik bijna uit mijn stoel viel van verbazing.

Aan: [email protected]

Geachte mevrouw XXXX,

U kunt ook niet gewoon even de maten opnemen? Of een collega in het magazijn misschien? Nu verwacht u van mij dat ik 250 kilometer met de auto rij om de maten op te komen meten? Waar is het voordeel van het kopen via internet dan gebleven? En nog voornamer, uw gevoel voor service?

Met vriendelijke groet,

X. XXXXX

Inmiddels zijn we nu, 04-05-2011, wederom twee dagen verder en ik heb nog altijd geen antwoord terug. Sinds mijn eerste mailtje en nu is deze Offset Smoker € 40,00 duurder geworden.

Op de site vermeld koopgoedkoop.nl dat zij het apparaat gewoon op voorraad hebben. Ze hebben er naar verluidt zelfs eentje gemonteerd en al in de showroom staan, als ik het mailtje van koopgoedkoop.nl serieus mag nemen. Wat is er dan zo moeilijk aan om even naar het apparaat te lopen, desnoods even een doos open te trekken als men het apparaat niet meer gemonteerd heeft staan, de maat op te nemen en mij dit per mail te laten weten?

Men is bij koopgoedkoop.nl kennelijk zo lui en gemakzuchtig dat men liever heeft dat de klant honderden kilometers moet rijden om het ding op te komen meten dan even met de reet uit de stoel op te staan, of zelfs maar een telefoontje naar het magazijn of de showroom te plegen, om het ding even op te meten. Kennelijk is dit voor koopgoedkoop.nl allemaal teveel moeite.

Dit zou wel eens de reden kunnen zijn waarom de firma Koopgoedkoop.nl zoveel negatieve reviews heeft. Op de ene beoordelingssite staat deze firma er nog slechter voor dan op de andere beoordelingswebsite. Nu kan er altijd wel eens iets misgaan, en ontevreden klanten zijn altijd veel eerder geneigd in het toetsenbord te klimmen dan tevreden klanten, maar zoveel klachten? En werkelijk overal waar je leest?

Ik voeg graag een negatief geluid aan deze enorme stroom aan bar slechte reviews toe. Want dit soort waardeloze firma's verpesten het A. voor andere goedwillende webwinkels, B. ondermijnen het consumentenvertrouwen in online winkelen, C. laten vaak een spoor aan gedupeerde klanten achter zich, en D. hebben daarom geen enkel bestaansrecht en moeten z.s.m. verdwijnen!

Ondertussen weet ik nog altijd niet wat het grilloppervlakte van deze Offset Smoker BBQ is. Inmiddels doet het er niet meer toe want ik maakte een andere keuze. En die is mede ingegeven door de waardeloze service, of liever gebrek aan service van koopgoedkoop.nl.

Als ik mijn eigen ervaring, de ervaring van nog honderden andere (potentiële) klanten en mijn instinct volg dan kan ik voluit stellen dat koopgoedkoop in dit geval beslist duurkoop is!

Update 05-05-2011:

Ik heb een link naar deze review gezonden aan het twitteraccount van koopgoedkoop.nl. Dat heeft tot op heden tot geen enkele reactie mogen leiden. Ook via de mail heb ik totaal geen reactie ontvangen en al helemaal geen informatie over de Offset Smoker Barbecue.

Dit is kennelijk hoe koopgoedkoop.nl met problemen en kritiek omgaat. En laat dat nou één van de ergernissen zijn die veel klanten van koopgoedkoop.nl uiten. Het feit dat men simpelweg totaal niet meer reageert op bijvoorbeeld meldingen van problemen met het geleverde of zelfs problemen met de levering op zichzelf.

Kan me niet voorstellen hoe frustrerend het moet zijn als je mogelijk een paar honderd euro of meer aan koopgoedkoop.nl hebt betaald en vervolgens geen goederen en ook geen reactie ontvangt. Uit de kritieken op diverse websites blijkt dit de dagelijkse praktijk te zijn van en bij de firma koopgoedkoop.nl. In de volksmond hebben we daar een kernachtige omschrijving voor. Oplichting!

Update 09-05-2011:

Ontving, ja na 7 dagen al… het onderstaande mailtje van koopgoedkoop.nl:

Geachte meneer/mevrouw XXXXX,

Ik heb uw e-mail zojuist ontvangen. Ik heb uw vraag over de afmetingen van de grill compartimenten neergelegd bij onze productmanager. Zodra hij mij terugkoppeling heeft gegeven, hoort u van mij.

Met vriendelijke groet,

Met vriendelijke groet, 
XXX XXXXXXXXX- Klantenservice Koopgoedkoop.nl

Mevrouw ontving mijn op 02-05-2011 verzonden antwoordmail zojuist? Op 09-05-2011? In dat geval heb ik alvast een groot probleem ontdekt bij koopgoedkoop.nl. Ze hebben dusdanig traag internet dat mails er gewoon 7 dagen over doen om bij hen aan te komen.

Met andere woorden… ONZIN! En dat beantwoorden ik als volgt:

Aan: [email protected]

Mevrouw XXXXXXXXX,

U bent nu al 17 dagen bezig om een doodeenvoudige vraag te beantwoorden. Wat mag ik nog van uw service verwachten als dit kennelijk al teveel moeite is?

Met vriendelijke groet,

X. XXXXX

Overigens zijn we inmiddels alweer een dag verder en ik heb nog altijd geen antwoord. Men doet er nu dus al 17 dagen over om een eenvoudige vraag te beantwoorden die men dezelfde dag nog had kunnen beantwoorden als men niet simpelweg te lamlendig was om even met de reet uit de stoel op te staan of een telefoontje te plegen. Wat een waanzin!

Update 16-05-2011:

We zijn inmiddels weer een week verder. In totaal dus al 24 dagen! Nog altijd geen antwoord van de firma koopernooit.nl. Logisch want je raakt zo'n Smoker in een showroom of magazijn natuurlijk makkelijk kwijt. Het is immers maar een doos van een metertje bij een halve meter en zo'n 50 kilogram. De productmanager zal druk zijn met het zoeken naar het apparaat. Ik wacht dus maar geduldig af. Ondertussen zegen ik mezelf dat ik het ding niet bij hen gekocht heb. Je zou maar zitten wachten op de levering zoals zoveel klanten, of op een service verzoek zoals zoveel klanten.

Update 19-05-2011:

U zult het niet willen geloven maar ik heb eindelijk antwoord op mijn vraag! En dat binnen een maand. Net aan dan…

Beste meneer XXXXX,

Allereerst wil ik mijn verontschuldigingen aanbieden voor het lange wachten op een antwoord. Ik ben snel achter uw aanvraag voor de smoker gegaan en ik hoop dat dit uw vraag beantwoord.

De maten van de smoker Nevada, sku 40254 zijn:

Lengte: 174 cm
Breedte: 65 cm
Hoogte: 133 cm
2x Griloppervlak: 53,5 cm
2x Compartiment: 61 cm lengte, 30 cm diep
2x Frontrack: 58,5 cm lengte, 21,5 cm diep
2x Onderrek: 58 cm lengte, 33 cm diep
Rookkamertje: 30 cm lengte, diameter 30

PS: leuke blog trouwens ;-)

Met vriendelijke groet,

XXXXX XXXXXXXXXX
Koopgoedkoop.nl

Jouw Koopgoedkoop team.

Jawel, deze meneer is SNEL achter mijn aanvraag aan gegaan. Kennelijk leven ze bij koopgoedkoop.nl in een tijd vacuüm of iets dergelijks. Ook is hij van mening dat dit een leuk blog is. Ik vraag me af of dit arrogantie of plain stupid is.

Hoe dan ook voel ik me in het ootje genomen door koopgoedkoop.nl. Moet u zich voorstellen hoe genaaid je, je voelt als je een paar honderd euro zuurverdiende centen in de kassa van koopgoedkoop.nl hebt gestort en een maand of langer, of helemaal ter vergeefs op een antwoord of service moet wachten en u krijgt van dit soort antwoorden.

Ik kan u overigens ook vertellen dat de informatie nog eens rammelt aan alle kanten. Dus om nou te zeggen dat ik 'antwoord' heb op mijn vragen is zelfs te positief gesteld.

Mijn vooralsnog laatste antwoord richting de firma koopgoedkoop.nl is dan ook:

Geachte heer XXXXXXXXXX,

Ik ben blij dat iemand nog de humor van uw wanprestatie inziet. Ik niet: Review: Koopgoedkoop.nl – Ofwel: Koopernooit.nl! En met mij hoop ik talloze andere niet. Zoveel mensen dat uw firma binnenkort zal ophouden te bestaan. Klanten verdienen een betere firma die wel snapt wat service is.

Met vriendelijke groet,

X. XXXXX

Bespaar uzelf de kans op ergernis en het weggooien van uw zuurverdiende centen. Sla koopgoedkoop.nl gewoon over!

Zie ook:

Permanente koppeling naar dit artikel: http://veelkantie.nl/blog/2011/05/04/review-koopgoedkoop-nl-ofwel-hoe-het-beslist-niet-moet/

37 reacties

Naar het reactie formulier

  1. M. Dorsman

    Ik had een leuke tuinset gezien, ik kijk alleen altijd van te voren of de site aangemeld is bij een keurmerk, en of ze veel klachten hebben. Binnen een minuut had ik mijn antwoord, je hoeft alleen maar te googlen en de klachten vliegen je om je oren. Duidelijk oplichterij.

  2. Sandra

    Mijn man had bij Koopgoedkoop een hangmat met standaard gekocht en betaald. Toen ik ging kijken naar de reviews schrok ik me te pletter. Ik bedoel, zo’ n hangmat is toch best een hoop geld en alle negatieve berichten stemden me niet echt hoopvol.

    Met lood in mn schoenen begon ik af te wachten. Maar na 3 werkdagen stond UPS voor de deur met 2 grote dozen. Alles uitgepakt en gemonteerd en prima in orde bevonden. Een pak van me hart, dat moet ik eerlijk toegeven. Maar ik vond ook dat ik mijn ervaring moest melden tussen alle negatieve berichten.

    Bij mij was dus alles prima in orde !

    1. Meneer Veelkantie

      Sandra,

      Het lijkt er, inderdaad gezien de waanzinnige hoeveelheid slechte ervaringen, op dat jullie mazzel hebben. Meer kan ik er niet over zeggen. Nu maar hopen dat de hangmat helemaal in orde is en ook blijft. Want als er al iets is waar koopernooit.nl slecht in is, is het verlenen van garantie wel.

  3. roy

    Blij dit alles te lezen.
    Wat een masaal aantal klachten van mensen die zeggen opgelicht te zijn door Koopgoedkoop.
    Dank aan allen die hun ervaringen deelden over deze louche zaak, gelukkig net voor ik een aankoop zou doen daar.

  4. Ee

    Ik laat even een korte samenvatting achter van mijn verhaal.

    In maart heb ik een massagetafel gekocht bij koopgoedkoop.nl
    begin april had ik nog steeds niets ontvangen. Na veel mails en telefoontjes heb ik uiteindelijk halverwege april een product ontvangen, maar dat was niet de massagetafel die ik had besteld. Na veel gedoe moest ik het product terug sturen.
    Ik 10,- terug krijgen voor de moeite (na enkele weken heb ik dit ook ontvangen).
    Op veel van mijn mails die ik daarna nog had gestuurd is niet gereageerd.
    Ik heb mijn geld inmiddels geheel terug gevraagd (halverwege juni). Nu is het eind augustus en ik heb nog steeds niets ontvangen. Ook heb ik nog geen massagetafel gezien.

    Hier en daar zie ik inderdaad soms goede reacties over koopgoedkoop.
    Toch wil ik jullie echt adviseren niet het risico te nemen!
    Normaal kijk ik altijd naar de reviews. Ik zag maar een paar slechte tussen veel goede. Ik wilde het risico nemen. Helaas….

  5. Maria

    Ik heb er een bestelde+betaalde massagetafel afbesteld omdat die alsmaar niet kwam en ik er snel een nodig had. Ergens anders gekocht dus. Maar ik hoor niets meer van die firma en mijn geld hebben ze nog. Het zijn volgens mij een stelletje jongelui die websites produceren ergens op een zolderkamer, maar geen benul hebben van serieus zaken doen. Zou de enige in hun bedrijf met enig gevoel voor schaamte het logolabeltje zijn???

  6. J

    Bedankt voor deze review, het is een reden geweest om toch maar niet te kopen op deze website.

  7. Vergelijken

    Bedankt, ook hier behoed van een fout. :)

  8. lieven

    Beste,

    Had de intensie een smoker oklahoma xl te bestellen (349,-) maar bij het lezen van dit alles moet ik toch eerst twee keer nadenken of ik het wel zal doen. (waarschijnlijk niet dus)

    Lieven

    1. Meneer Veelkantie

      Lieven,

      Ik kan je van harte http://www.gaswinkel.com aanraden. Heb daar hele goede ervaringen mee. Goedkoop, uitstekende service en snelle levering.

      Het zou heel zonde zijn als je van een smoker af zou zijn alleen vanwege de laaienlichters van koopgoedkoop.nl. Want het is een geweldig apparaat!

  9. Loes

    Hallo allemaal,

    Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen, maar ik denk niet dat we deze partij oplichters moeten noemen.. Ik heb 2 weken geleden een strandkorf besteld en de levertijd stond op 1-5 werkdagen. Ik kreeg wel na 4 dagen de hoes die ik erbij had besteld, maar de strandkord zelf was zoek geraakt door UPS.. Nadat ik wat op google had gekeken, kreeg ik het nogal benauwd en ik dacht dat ik de strandkord nooit zou ontvangen. Meteen gebeld en er zou een nieuwe strandkorf worden verstuurd, aangezien ups 8 dagen de tijd heeft ( zo afgesproken met koopgoedkoop ) om uit te zoeken waar een pakket is. Om de klant niet te laten wachten, sturen ze een nieuwe toe en deze werd afgelopen vrijdag bij mij geleverd. Ik zal niet weer iets bestellen bij Koopgoedkoop, omdat ik er teveel achteraan heb gezeten en ik teveel negatieve berichten lees, dit terwijl het bij mij uiteindelijk wel allemaal goed gekomen is.. De strandkorf staat inmiddels, was compleet en ziet er op zich goed uit. Voor de prijs die ik ervoor heb betaald, mag je er denk ik ook niet veel meer van verwachten.. Maar, het is inderdaad waar dat het geen hoogwaardige kwaliteit is en dat het goedkope er vanaf straalt, haha.. Het is gewoon jammer denk ik voor ons als klanten/consumenten dat je er zo bovenop moet zitten om je spullen te krijgen, dit zou niet nodig moeten zijn. De mensen van de klantenservice die ik heb gesproken, waren heel erg vriendelijk en hebben wel gedaan wat ze zeiden en dat viel me dus allemaal heel erg mee. Ook mailtjes/tickets werden redelijk snel beantwoord!!! Mensen, succes met het beslissen of u hier iets bestelt..

    1. Meneer Veelkantie

      Loes,

      Laten we het er in ieder geval op houden dat, op basis van talloze slechte ervaringen van kopers, koopgoedkoop.nl zwaar onbetrouwbaar is en service nou niet bepaald van een niveau is die je van een webwinkel zou mogen verwachten.

  10. Glenn

    Ben ik nou de enige die dit opvalt???
    In het hele relaas hierboven vind ik ‘de klant’ behoorlijk asociaal.
    Ik bedoel een reactie als: “Dat was de vraag niet! Leest u mijn mail nog eens door en kom dan met het juiste antwoord!” kan je ook anders formuleren. Als ik zo’n mailtje terug zou krijgen, zou ik je ook onder aan de stapel zetten. Kom op zeg. En van dat niveau zijn alle mailtjes die naar de klantenservice wordt gestuurd.

    Tuurlijk klant is koning, maar je hoeft ze niet af te snauwen. Als je met iedereen zo omgaat zal je wel veel ‘klachten’ over iedereen hebben.

    Daarnaast is het vrij makkelijk om alle slechte ervaringen op een rijtje te zetten. Kan ik met elk bedrijf doen, KPN, TNT, Rabobank, Eneco, Ziggo, Neckermann, and many more! Google maar en je vind negatieve reacties. Waarom? Omdat de positieve ervaringen simpelweg veel minder worden gedeeld.

    1. Meneer Veelkantie

      Glenn,

      Als je al een paar dagen op antwoord zit te wachten, en vervolgens krijg je een copy & paste dingetje van hetgeen op hun site staat, dan heeft men inderdaad de vraag niet goed gelezen en dan is het ‘asociaal’ om hen daarop te wijzen? Bij een andere firma, in dit geval Gaswinkel.nl waar de informatie op hun site met meer zorg is verzorgd en nagenoeg alle antwoorden al te vinden zijn, kreeg ik of dezelfde middag of hooguit een dag later antwoord. En kreeg ik alle aanvullende informatie waarom ik vroeg. Zo kan het ook natuurlijk. En dan irriteer je de klant niet onnodig.

      Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik hoop voor jouw werkgever dat het niet in sales of ander commercieel beroep is. In mijn tijd als winkelier en internetondernemer mocht je zo (on)vriendelijk zijn als je wilde (zolang je me niet bedreigde), zolang ik aan het einde van de rit maar jouw centen in mijn zak heb/ had mocht je van mij op je kop gaan staan. Als jij klanten slecht gaat behandelen, of spreekwoordelijk onder op de stapel legt, omdat hun gezicht of manier van spreken jou niet aanstaat dan kreeg je van mij subiet de zak. Want dan snap je dus niets van commercie en ben je zo’n arrogante of domme flapdrol dat je niet begrijpt dat de klanten niet alleen jouw salaris betalen maar ook nog eens ervoor zorgen dat je die werkplek überhaupt hebt.

      Natuurlijk zijn mensen die ontevreden zijn veel gemotiveerder om hun ervaring via allerhande kanalen te delen met andere potentiële klanten. Nog meer reden dus om ervoor te zorgen dat er, op het enkele menselijke foutje na dan, ervoor te zorgen dat er niets aan te merken is op jouw service. Want je weet dat als je er standaard een zooitje van maakt, zoals koopgoedkoop.nl dus kennelijk doet gezien de overstelpende hoeveelheid klachten, dan ben je op zeker moment het zaadje. En natuurlijk zijn er onredelijke klanten bij die nooit tevreden zullen zijn. Maar dat is gelukkig maar een klein percentage. Dus die kunnen nooit zorgen voor zo’n overweldigend aantal negatieve reviews als in geval van koopgoedkoop.nl het geval is.

      KPN, TNT, Rabobank, Eneco, Ziggo en Neckermann hebben honderdduizenden tot miljoenen klanten en een veelheid aan goederen- en administratieve bewegingen en honderden tot duizenden personeelsleden. De kans dat daar iets mis gaat is daardoor duizenden keren groter dan in geval van een in verhouding totaal marginaal webwinkeltje als koopgoedkoop.nl met hooguit een paar honderd klanten. Je vergelijking gaat alleen al daarom totaal mank. En ook in de door jou genoemde voorbeeldbedrijven zal ongetwijfeld het één en ander misgaan, maar dan nog is het hoe je het probleem uiteindelijk oplost. En natuurlijk zullen er zeikerds tussen de klanten zitten die overal over klagen. Maar ook daarvoor gaat op dat het percentage beroepszeikerds en ziekers niet dusdanig hoog is dat ze een onderneming totaal naar de knoppen kunnen helpen, zoals in dit geval (naar ik van harte hoop) koopgoedkoop.nl zichzelf naar de knoppen helpt.

      En mag ik je er op wijzen dat je feitelijk nog ‘asocialer’ bent dan je mij verwijt. Want wie heeft jou om commentaar gevraagd? En wat vind je zelf van de toon die je als gast op mijn blog tegen me aan durft te slaan? Asociaal? Snauwen? Mijn niveau? Mijn vermeende slechte omgangsvormen? Ik weet het niet, maar ik was in verhouding en initieel behoorlijk beleefd tegen koopgoedkoop.nl. Jij trekt bij een eerste bezoek aan mijn blog al direct alle registers open. Laat ik het erop houden dat jouw commentaar in dat licht nogal ‘ironisch’ is ;)

  11. Glenn

    Ik begrijp dat kritiek niet in jouw vocabulaire voor komt. Prima, dan lekker zo blijven reageren. Mij een zorg…

    Als je niet wilt dat mensen op jouw blog reageren, laat het blokje ‘leave e reply’ dan weg. Of wil je alleen maar ja-knikkers??
    Ik kende koopgoedkoop niet, dus zocht naar reviews. Jouw blog staat als derde in de googlelijst als je zoekt op review koopgoedkoop. Vervolgens lees ik jouw relaas en de reacties hierop en kon het niet laten om over jouw manier van communiceren wat te zeggen. Zoals gezegd, als jij dit normaal vind, prima en veel succes met je andere aankopen. Ik werk inderdaad in de sales en ben van mening dat jij als klant best je fatsoensnormen in acht mag houden. Commercie staat daar los van. Je gaat een overeenkomst aan en soms zelfs een langere relatie. Respect en vertrouwen is daarin belangrijk. Misschien is het boek Sales voor Dummy’s wat voor je?

    1. Meneer Veelkantie

      Glenn,

      Leuk hoe jij toch telkens de zaken om weet te draaien. Want als ik geen kritiek zou wensen dan had jij inderdaad hier niet (meer) kunnen reageren. Dat is een kwestie van een knopje indrukken en Glenn is verleden tijd of heeft hier helemaal niet bestaan. En tot op heden heb je nu al twee keer je kritiek kunnen geven. Dus wat is nou eigenlijk je probleem of issue?

      Dat wil echter niet zeggen dat ik dan maar moet zwijgen of stilzwijgend moet instemmen met jouw kritiek. Dat verwacht je kennelijk wel. Dus wie is nou precies degene die hier geen kritiek (op zijn kritiek) wenst?

      Als je meer zou lezen op Veelkantie dan had je inderdaad kunnen vernemen dat ik met enige regelmaat aankopen deed en doe. En als dat goed gaat dan krijgt men een prima review. Maakt men er een potje van dan krijgt men, afhankelijk van hoezeer men er een potje van maakt, vernietigende kritieken te horen. En laten we wel zijn… als ik nou de enige was met kritiek of de handelwijze van koopernooit.nl dan zou ik me wat van jouw kritiek aantrekken. Feit is echter dat koopernooit.nl al heel wat mensen gedupeerd heeft. En dat blijkt nogal een structureel karakter te hebben. Dit soort bedrijven hebben simpelweg geen bestaansrecht. En als ik dan kan assisteren bij het opheffen van zo’n toko, dan doe ik dat heel graag.

      Och, je mag vinden wat je vinden wil. Feit is echter dat klanten niet altijd willen, kunnen of zullen voldoen aan jouw subjectieve opvattingen over ‘fatsoen’ en ‘fatsoensnormen’. Als dat voor jou aanleiding is om klanten vervolgens niet ‘fatsoenlijk’ te woord te staan of te behandelen benadeel je de commerciële belangen van je werkgever. De kunst van het verkopen, en laat een ouwe zeer succesvolle rot in het vak je dit vertellen, is dat je jouw mate van ‘fatsoen’ niet af laat hangen van jouw subjectieve opvattingen over wat ‘klantenfatsoen’ is of moet zijn. Ben je werkelijk een commercieel dier dan kun je daar ook mee omgaan. En opmakende uit jouw reacties kun je dat kennelijk niet. Je voelt je zelfs geroepen om je hier ‘onfatsoenlijk’ te gedragen.

      Zou je bij mij in dienst zijn geweest en ik kwam erachter dat je een verkoop saboteert of laat lopen omdat ‘het fatsoen’ van een klant je niet aanstaat, dan had ik je op staande voet ontslagen. Want ik betaal je niet om andere mensen, en al helemaal geen klanten, jouw subjectieve opvattingen over ‘fatsoen’ en ‘respect’ op te leggen, maar om de poen uit hun zak in mijn kassa te lullen. En als dat al teveel gevraagd is beste Glenn, dan kun je maar beter straatveger worden. Over ‘fatsoen’ en ‘respect’ zeveren doe je maar gewoon bij je vriendjes. Zodra ik je betaal om welk product dan ook te verkopen dan verwacht ik dat. Niets meer en niets minder.

  12. Glenn

    Ik ben het voor 90% met je eens. Maar dat geeft verder niet; zoveel mensen, zoveel meningen. Misschien tillen we te zwaar aan de hele discussie, uiteindelijk zullen we hetzelfde bedoelen. Mijn kritiek zat hem in de benadering. Ik bedoel het minder persoonlijk dan dat het misschien over komt.

    Tevens is het product wat ik adviseer/verkoop wat persoonlijker dan een grill of luchtbed. Vandaar dat ik respect en wederzijds vertrouwen belangrijk vind.

    Laten we het hier maar bij laten.
    Veel succes met je blog!

    1. Meneer Veelkantie

      Glenn,

      Dat treft. Ik ben het over het algemeen ook 90%, meestal meer, met mezelf eens ;)

      De ‘benadering’ heeft vooral te maken met de aard van het internet en dan met name van internetwinkels en mijn intenties. Als ik iets koop, met name dat wat te maken heeft met koken in de ruimste zin van het woord, beoordeel ik ook direct een site en de wijze waarop men mij van dienst is. It’s all part of the game. Ook het omgaan met ‘lastige’ klanten.

      Ik ben zelf internetondernemer geweest, en was daar buitengewoon succesvol in, en ik kan maar niet begrijpen dat er mensen in dat wereldje werkzaam zijn die de al zeer summiere toegevoegde waarde van een internetshop niet doorzien en waarmaken. De toegevoegde waarde is onder andere korte lijnen, eventueel de prijs en de ruime keuze, snelle antwoorden op vragen en dan ook nog het liefst ter zake doende deugdelijke antwoorden vanuit je luie stoel. Zonder dat heeft een internetwinkel geen enkele toegevoegde waarde. In tegendeel zelf. Op afstand kopen is en blijf altijd een gok. Juist doordat je geen direct visueel en ‘fysiek’ contact hebt met de verkopende partij en je altijd maar af moet wachten of je het bestelde überhaupt en in goede orde binnen krijgt.

      Als het dan al bij het eerste contact fout gaat geeft dat onmiddellijk een zekere vertrouwensbreuk. Als men zich daarvan niet bewust is dan snapt men kennelijk niet hoe gevoelig dit ligt en zou men het hooguit bij een fysiek winkeltje moeten houden. Zoals je begrijpt voldoet koopernooit.nl aan geen van deze toegevoegde (voor)waarden. Drie dagen is veel te lang voor een reactie. En dan ook nog aankomen met een gemakzuchtig knippen en plakken antwoord dat ik zelf ook wel op de site had kunnen lezen. 99% van de klanten haakt dan al af. En wat mij betreft terecht! Het is namelijk een indicatie dat men geen idee heeft wat men aan het doen is. Als dan ook nog eens veel van de klanten op de meest uiteenlopende wijze gedupeerd zijn door juist deze laksheid en veronachtzaming dan hoef ik beslist geen medelijden met deze lieden te hebben. Dan is met de botte bijl eigenlijk nog veel te beschaafd.

      Ik weet in welke tak van sales jij actief bent. Ik zal het niet noemen met het oog op jouw privacy, maar niemand meer dan jij zou juist heel gevoelig moeten zijn voor signalen dat er iets niet snor zit. En andersom. Je kunt het vergelijken met kopen op afstand bij een branche die, al dan niet terecht, een slechte naam heeft. Er speelt een grote mate van onzekerheid en wantrouwen een rol. Daar dien je, je heel bewust van te zijn en dat gevoel niet (lijken) te bevestigen. Je weet hoe terminaal dit kan zijn voor de verkoop en klanten vertrouwen.

  13. Jeroen

    Bestelling is prima gegaan!
    2 ladders en een led-bouwlamp: paar dagen later door UPS afgeleverd.
    Dik tevreden dus.

    Overigens is de mailwisseling van de eigenaar van deze blog met koopgoedkoop erg slecht behandeld door koopgoedkoop. Slechte service van hun kant.

    Maar goed, bij mij liep het dus prima:-)

  14. katinka

    Ik heb een hangmatstandaard XL besteld en kreeg deze keurig op tijd geleverd.
    Helaas bleek na het uitpakken een onderdeel stuk. Ik heb dit per e-mail laten weten aan Koopgoedkoop en kreeg snel reactie met verzoek een foto te sturen.
    Diezelfde dag de toezegging dat het defecte onderdeel zou worden nagezonden binnen 5-7 dagen en dat heeft het bedrijf ook gedaan.
    Dus ik ben dik tevreden over de service!

    1. Meneer Veelkantie

      Aanvulling op de koopernooit.nl review:

      Met enige regelmaat tref ik in de statistieken van Veelkantie verwijzingen aan naar deze review. Zoals in dit geval een verwijzing van BBQ Forum. En uiteraard is er altijd wel iemand die dan begint over ‘de onaangename mails van mijn kant’. Ik mag daar toch graag even op reageren.

      Een van de argumenten die men dan aandraagt is de volgende (of woorden van gelijke strekking):

      Zo’n bedrijf verkoopt duizenden producten tegen dumpprijzen en krijgt een enorme bulk mail te verwerken. De dumpprijzen zijn haalbaar door onder andere niet al te veel personeel in dienst te hebben. Wil je goede service, dan kan je dat verwachten bij een bedrijf waar je wat meer mag betalen.

      Dit is maar deels waar. De ‘dumpprijzen’ realiseert men grotendeels door in groot volume in te kopen en met groot volume te verkopen, net als de o.a. (supermarkt) ketens, doen waardoor het zo lastig concurreren is als kleinere ondernemer die minder afneemt en afzet. En, en dat is een probleem waar veel klanten tegenaan lopen, spullen verkopen van inferieure ‘Aziatische’ makelij die in feite niet voldoen aan de kwaliteitseisen. Je moet dus ingesteld zijn op het feit dat 35, 40 of meer procent van de producten die je levert incompleet, gehavend of anderszins niet in orde zijn.

      Henry Ford, de uitvinder van de productielijn en massaverkoop, wist het al. Je kunt beter 10.000 T-Fords verkopen met minder marge dan 10 T-Fords verkopen tegen meer marge. De winst viel hem juist te behalen uit de ‘infrastructuur’. Dus bouwde Ford grote fabrieken met enorme hoeveelheden personeel om zo aan de grote vraag te kunnen voldoen. Ford groeide uit tot (destijds) één van de grootste industriële werkgevers en autoproducenten van zijn tijd. De man wist dus niet alleen waarover hij het had en paste dit ook nog eens toe. Hij wist als geen ander dat de aanlevering, de service en de aftersale sluitend en in orde moest zijn om grote volumes af te kunnen zetten en de klanten tevreden te houden. De service van de lelijke antisemiet Ford ging zelfs zover dat je gratis nazi- en –antisemitische propaganda bij aankoop van een T-Ford kreeg.

      Als je een grote dozenschuiver als koopernooit.nl wilt zijn dan kun je, je niet beroepen op ‘maar het is zo druk, we krijgen zoveel mail en we verkopen zoveel. Want is dat nou niet precies het doel van een dozenschuiver? Zeker via internet. Je kracht mag en kan niet eveneens je zwakte, of in dit geval je excuus zijn. Hoe jij de zaken organisatorisch regelt mag niet het probleem van de klant zijn. Ik, als potentiële klant, mag gewoon en juist verwachten dat het snel en onverwijld reageren op klantenvragen, een flitsende service en een fantastische aftersales doodnormale zaken zijn. Het zou toch te zot voor woorden zijn als je als (potentiële) klant je bezig moet gaan houden met de (rammelende) organisatorische kant en de (gebrekkige) infrastructuur van een leverancier.

      De verantwoordelijkheid van de klant gaat niet verder dan bestellen, betalen, ontvangen en (de service, levering en algemene prestaties, waaronder de aftersales) te beoordelen op goed/ slecht. De rest is de verantwoordelijkheid van de verkopende partij. Die verantwoordelijkheid moet je als (potentiële) klant niet naar je (willen) toetrekken. Kortom, het is een bogus en een vals argument.

      Een ander ‘argument’ dat ik ook tegenkom in de reactie op het BBQ Forum is de volgende:

      Ik moet zeggen dat de schrijver van het blog in de eerste link een bijzonder onaangename toon in de geschreven mails aanslaat.

      Is dat zo? Mag ik de verkopende partij, die mij nodig heeft en niet andersom – want laten we de zaken niet omdraaien, er niet op wijzen dat men mijn vraag die niets aan duidelijkheid overlaat kennelijk niet gelezen heeft? Mag ik dan niet als potentiële klant erop wijzen dat het geen vraag op mijn antwoord is, dat men zich er met een jantje van leiden vanaf maakt, men de vraag nog eens goed aandachtiger moet lezen en dan met het juiste en gevraagde antwoord moet komen?

      Mag ik dat een vreemde denkwijze en een rammelende ‘argumentatie’ vinden? Of is de commentator van mening dat ik mij ‘de problematiek’ van de verkopende partij eigen en hun probleem mijn ‘probleem’ had moeten maken? Had ik moeten denken: ‘ja maar ze zijn zo lekker goedkoop (hetgeen ook wel meevalt) dus ik mag geen service verwachten’? Zelfs niet in eerste aanleg en bij het eerste contact? Sorry beste, maar dat is mijn taak niet. Ik heb daar niets mee te schaften. Als ik in een restaurant ga eten en het eten is waardeloos dan zal het mee een worst zijn als de de serveerster mij vervolgens komt vertellen dat de kok zijn dag even niet heeft. En men mag dan al helemaal niet van mij, of u, verwachten dat u dan een houding aanneemt van: ‘oh, nee dan snap ik het, kan gebeuren, ik heb waardeloos gegeten dus hier is € 10,- extra fooi’.

      Je wilt wat verkopen of niet. Wil je enorme volumes verkopen dan dien je de organisatie, het personeel en de infrastructuur daarop aan te passen. Doe je dat niet dan heb niet ik maar jij pech. Althans, als je niet zo’n schuimpie bent dat je er alsnog intrapt natuurlijk. Blijk men niet instaat te zijn een doodeenvoudige vraag te beantwoorden dan is het juist van belang om doortastend te zijn en de organisatie te testen op haar houdbaarheid. Onder andere door heel strak, heel zakelijk en flink direct aan te geven waar de schoen wringt. Een goede organisatie laat zich dan kennen door daarop adequaat en snel te reageren met alsnog de juiste actie/ informatie.

      Maar let op! Ik kreeg pas een maand later antwoord op mijn doodeenvoudige vraag, en dan rammelde de informatie ook nog eens. En dan ook nog eens stupide arrogant tegen de potentiële en inmiddels afgehaakte klant roepen ‘ik ben snel achter uw vraag aangegaan…’. Please! Mag ik het dan wel eens een keer gehad hebben met deze firma?

      Het probleem van veel mensen is juist dat ze altijd maar van mening zijn dat je aardig en beleeft moet zijn en blijven. Dat is ook de reden dat zoveel mensen zich bij voorbaat al profileren als potentieel slachtoffer van rommelaars en oplichters. U mag best een beetje doortastender zijn. Het is uw zuurverdiende geld en dat moet een firma maar zien te verdienen. Doet men dat niet, zelfs niet na stevig aandringen, dan zou u toch gek zijn geld in hun kassa te storten? Dan bent u toch malle eppie als u zich later geconfronteerd ziet met iets wat u had kunnen vermoeden op basis van het initiële contact? Kortom, een beetje brutaal mag best wel.

  15. Jeroen

    U schrijft leuk en denkt helder en rechtlijnig; ik hou daar van. Daarnaast ben ik het ook gewoon grondig met u eens:-)
    Had ik een bedrijf dan nam ik u zondermeer in dienst bij de afdeling klantenservice (en sales, en administratie, en op de [email protected] en… en…)
    :-)
    Vriendelijke groet, Jeroen

    1. Meneer Veelkantie

      Jeroen,

      Hahaha, dank je wel ;)

  16. Aart

    2,5 maand geleden een hangmat gekocht via koopgoedkoop.nl
    Grote fout was dat. Een vriend van mij kocht hem op dezelfde dag.
    We zijn nu 10 weken verder en het frame zit vol met scheuren.
    Er is wel wat regen gevallen deze zomer maar een hangmat die maar een paar maandjes meegaat, is echt absurd.
    koopduurkoop.nl zouden ze deze site beter kunnen noemen.
    Wat een rotzooi verkopen ze.

  17. Aart

    Grappig hoe mensen hier hele boeken tekst schrijven om elkaar tot de schoenveters af te fikken.
    Je zou maar zoveel tijd over hebben……

  18. patricia

    helaas heb ik een slechte ervaring met koop goed koop
    heb er een fiets besteld zou binnen paar dagen er zijn
    heeft weken geduurd van bellen en mailen
    uiteindelijk kwam de fiets maar banden stuk
    kon hem terug sturen en dan zou ik geld terug krijgen maar dat heb ik niet gedaan
    want fiets duurde al zo lang en dacht als ik die terug stuur (notabene voor eigen rekening moest dat dus) weet ik niet eens wanneer ik mijn centen terug krijg dus heb de fiets voor eigen rekening laten maken
    wel heel jammer want ze hebben vaak leuke dingen om hun site
    wij kopers moeten wel vertrouwen hebben in dit soort bedrijven of mensen eerst betalen en maar hopen dat je je bestelling krijgt in goede orde
    misschien kan het eens omgekeerd worden
    eerst maar eens leveren en als blijkt dat alles goed is dan betalen
    ben zelfs bereid onder rembours te betalen maar ook dat doen ze liever niet

  19. walhout

    een bed romantico besteld werd netjes op tijd geleverd Helaas ontbrak de helft aan onderdelen. Is nabesteld en ben in afwachting hoe dit afloopt…laat het u weten

  20. D.

    Ik heb een stoel gezien op koopgoedkoop die ik wil bestellen omdat deze site de enige is die deze stoel nog levert. Er staat bij vermeld dat dit een Chesterfield is, nu weet ik zelf al dat dit niet zo is,omdat deze merkstoelen veel duurder zijn. Nu weet ik niet of ik dit moet doen. Heb zelf nog nooit zaken gedaan met deze site. En de recensies lopen ook erg uiteen. Zodra men begint met het terug eisen van geld, zijn de artikelen binnen een dag binnen.

    Iemand suggesties?

  21. Mevrouw Veelkantie

    Beste D.

    Is een risicootje……..zou het zelf niet doen.

  22. Niels

    @D.

    Hoe is het bed? Ik wil die namelijk ook bestellen (met nog andere spulletjes voor mn nieuwe stekkie) maar ik ben enorm aan het twijfelen omdat de club zo’n slechte recensies krijgt. Wat moet ik doen?

  23. Kelly

    Ik heb bij koopgoedkoop.nl 6 stoelen en een salontafel gekocht. Ontzettend mooi en binnen 2 dagen geleverd via UPS. Ben zeer tevreden over de kwaliteit en de telefoniste is ook behulpzaam. Kreeg gelijk een bevestiging per mail van mijn bestelling. Ben erg blij met mijn spullen, begrijp de bovenstaande reacties niet!!!

    21-11-2012

    1. Meneer Veelkantie

      Kelly,

      Gelukkig dat het ook goed kan gaan. En laten we hopen dat koopernooit.nl z’n leven betert. Maar de uitzondering bevestigen vaak helaas de regel.

      Dat je kennelijk geen begrip hebt voor de frustratie van mensen waarbij het niet goed gaat of is gegaan en die zich benadeeld voelen door koopernooit.nl is een beetje jammer.

  24. Niels

    Ik heb Romantico zwart leer 180 x 200 bed besteld, en ga hem zaterdag a.s. in elkaar zetten. Als dit goed bevalt bestel ik 4 eetkamerstoelen en salontafel. Zal sowieso volgende week reactie plaatsen over mijn bevindingen.

    In tegenstelling tot Kelly begrijp ik bovenstaande reacties wel en ben ik nog steeds erg skeptisch en huiverig…

  25. cizzztm

    Paar dagen geleden een green-screen doek gekocht, binnen een paar dagen op de deurmat. Had ik deze pagina eerder gelezen had ik mij toch bedacht op een aankoop.

    @Glenn, kan je aub nog eenmaal reageren. Het is smullen!

  26. vincent

    Anders dan bijna iedereen die hier een review heeft geschreven, ben ik zeer tevreden.

    Ik heb zondag een Halterset 56,5kg besteld (Levertijd 3 dagen). Dezelfde dag een bevestiging gekregen en de volgende dag (maandag) in de middag een verzendbevestiging ontvangen (met hierbij een track&trace code van UPS).

    Op de site van UPS zag ik staan dat het pakket 30,50kg woog, terwijl ik een set had besteld van 56.5kg. Door alle slechte reviews kreeg ik het even benauwd, dus meteen gemaild hoe het zat. Deze mail kreeg ik terug:

    “Bedankt voor uw email. Helaas moeten wij u medelen dat de gewichten vermeld bij de trackingscodes niet altijd correct zijn.

    Onze excuses voor het ongemak. ”

    Ik was dus enigszins gerustgesteld.
    De volgende dag (Dinsdag) om 11 uur ‘s ochtends een mail gekregen van UPS dat ze het pakket afgeleverd hadden bij de buren (Ik was niet thuis).

    Eenmaal thuis het pakket opgehaald bij de buren (bleek in 2 dozen verpakt te zijn waarvan een 30.50kg woog). En thuis snel uitgepakt. Alles in orde, mooie kunstoffen schijven en allemaal lekker stevig.

    Kortom: Een fijn product, het goedkoopst dat ik vinden kon en dat zeer snel geleverd; Ik heb het namelijk op een Zondag besteld, de dag waarop geen enkele webshop artikelen verstuurd voor zover ik weet, en Dinsdag al binnen!

    Zeker een aanrader voor als je goedkoop fitnessartikelen wilt bestellen, en vast ook voor andere artikelen.

    1. Meneer Veelkantie

      Vincent,

      Uiteraard zal er ook wel eens iets goed gaan. Maar dat is toch heel iets anders dan dat er wel eens iets fout gaat.

      Overigens werkt men bij koopernooit ook gewoon van maandag tot vrijdag. Ze hebben echt jouw pakketje niet staan inpakken en al helemaal niet verzonden op zondag.

      Zoals gezegd kan men het leven aan het beteren zijn. En dat zal dan in de kritieken op internet te merken zijn. Hetgeen niet onverlet laat dat men daadwerkelijk vele honderden tot duizenden mensen gedupeerd hebben in Nederland alleen. Want dit bedrijf opereert onder talloze namen in binnen en buitenland, en overal zijn de kritiek even slecht.

  27. Brul

    Ik kan helaas alleen maar de negatieve ervaringen bevestigen. Ze zetten een advertentie op marktplaats, dat vervolgens niet leverbaar blijkt. Op meerdere muiltjes met vragen wordt totaal niet gereageerd.

Laat een reactie achter