«

»

jul 04 2014

Bericht afdrukken

‘Zwarte Pieten Kwestie’ keerpunt in onze tolerantie?



Meneer Veelkantie heeft als kind nooit sinterklaas of kerst of andere zogenaamde christelijke feestdagen gevierd. Niet omdat ik dit niet wilde maar veeleer omdat de religieuze overtuiging van mijn ouders zulks niet toestond/ toestaat.

SINTERKLAAS-ZWARTE PIET

De Amsterdamse bestuursrechter heeft bepaald dat Zwarte Piet een 'racistisch negatief stereotype' betreft. Bron

Ik ben dus niet opgegroeid met veel van de 'tradities' waarmee destijds al mijn andere leeftijdsgenootjes opgroeiden. Ik had en heb, want als je er niet mee bent opgevoed komt dat zogenaamde sinterklaas- of kerstgevoel later ook nooit meer, dan ook geen bijzondere of warme gevoelens bij zoiets als het sinterklaas- of kerstfeest. Je kunt dus zeggen dat ik een objectieve kijk op de zaken heb.

Het is juist daarom dat ik met verbijstering de ontwikkelingen gadesla. Enerzijds het kerstfeest waaraan getornd wordt omdat volgers van bepaalde religieuze stromingen 'buiten de boot vallen' en dus een 'winterfeest' zou moeten worden, en anderzijds het sinterklaasfeest dat met zijn Zwarte Piet 'racistische elementen' zou bevatten.

Ik begrijp het verzet van de autochtone bevolking van Nederland tegen een mogelijk verbod of zeer ingrijpende verandering van Zwarte Piet best wel. Ik denk dat het overgrote merendeel niet echt 'een hele sterke band' met het fantasiefiguur Zwarte Piet heeft maar het verzet vooral gemotiveerd is door het feit dat een zeer beperkt activistische groepje 'zeurnegers', met een dubbele agenda, een hele traditie op de kop weten te zetten en mogelijk zelfs een ban weten te bewerkstelligen. Dat gaat er bij veel autochtone Nederlanders gewoon niet in. En dat is volkomen terecht!

Het is als de druppel die de emmer doet overlopen. Wederom moeten autochtone bewoners in Nederland, maar ook elders in de Westerse wereld, met lede ogen toekijken hoe een minuscule minderheid van een minderheid van de autochtone bewoners van een land eisen dat men buigt voor absurdistische argumenten als 'een gekwetst gevoel'.

De Nederlander, maar ook de Brit, de Deen, enzovoort, hebben inmiddels hele karavaans 'nieuwe' medelanders aan zich voorbij zien trekken die op basis van hun 'gevoelens' eisten en eisen dat bepaalde zaken werden en worden aangepast aan bijvoorbeeld hun politieke, ideologische en/ of religieuze overtuiging en dogma's. En veruit de meeste eisen werden zonder slag of stoot ingewilligd door de politiek correcte elite in de hoop de 'vreemde' volkeren warm te maken voor 'participatie in en aan onze samenleving'. Volkomen ter vergeefs overigens. Want iedere concessie werd gevolgd door weer een andere eis die nog grotere aanpassing van de autochtone vereist. En er bestaat de terechte vrees dat het op hoge toon, zo niet met dreigementen, eisen van bepaalde voorrechten en aanpassingen van deze groepen ertoe zal leiden dat de autochtone bevolking haar culturele identiteit en vrijheid verliest en Nederland op termijn niet langer meer Nederland maar een soort kopie van de thuislanden van de 'nieuwe' medelanders zal zijn.Zo is het maar net

Het contante dreinen, eisen en vervolgens buigen van onze politieke en ideologische elite, is een enorme aanslag geweest op de beroemde en beruchte tolerantie van de Nederlanders. De Nederlander tolereert namelijk in essentie iedereen en alles. Maar door het groteske eisen en aanpassen komt de autochtone Nederlander nu zelf knijp te zitten.

De met name de oude volksbuurten van de arbeiders zijn onherkenbaar van kleur, geur en sfeer verschoten tot een omgeving waarin de autochtone bewoner zich niet meer thuis voelt. In plaats van één bijvoorbeeld Marokkaans gezin op verder alleen maar autochtonen is het in extreem snel tempo veranderd naar één autochtoon gezin op alleen maar Marokkanen. De autochtone Nederlander is daardoor een ontheemde vreemdeling in zijn eigen Nederland geworden.

Marokkaans tuigDaarbij staan de 'nieuwkomers' en hun nazaten ook niet bepaald vriendelijk tegenover de autochtone Nederlanders. Eerder ronduit vijandig. Veel 'nieuwkomers' komen uit streken waar de beschaving enerzijds maar mondjesmaat toe is doorgedrongen en alwaar men anderzijds om met name religieuze redenen opgevoed is met zeer neerbuigende kijk op en houding jegens alles dat bijvoorbeeld niet-islamitisch is of niet voldoet aan hun religieuze maatstaven. In veler 'vreemde' ogen zijn wij maar een minderwaardig en 'allahloos immoreel volkje'.

Het is in deze sfeer, waarbij onze vrouwen en dochters volgens de 'nieuwkomers' maar hoeren en de jongens en mannen maar kafirs zijn, dat de autochtone Nederland geacht wordt steeds dieper te buigen voor steeds groteskere eisen die zo nodig met (de dreiging van) geweld bijgezet worden, dat nu de 'zeurnegers' plots van zich doen spreken.

Het is ook in deze sfeer dat onze politieke en ideologische elite wederom, tegen onze anti-autoritaire en burgerlijk verzets aard in, dat de eisen van in dit geval de 'zeurnegers' serieus genomen worden en de autochtone bevolking zich aan hun vergezochte en op oneigenlijke argumenten (een 'gekwetst gevoel') gebaseerde eisen aanpassen en hun eigenheid en tradities klakkeloos afschaffen om wederom een minuscule minderheid van een minderheid te pleasen. De autochtone verongelijktheid en ingehouden woede over de zoveelste concessie aan een groepje drammerige dramatische zeurpieten met invalide argumenten van allochtone komaf is inmiddels goed (in)voelbaar.

Zo alle kritieken en uitingen van woede en frustratie lezende op het wereldwijde web denk ik dat het tijd is dat de zaken weer eens omgekeerd worden, zoals het hoort, en wij van de 'nieuwkomers' eisen dat zij zich aanpassen aan de autochtone Nederlander in plaats van continu andersom. En dat er ook eens rekening gehouden gaat worden met de 'gevoelens' van de autochtone bewoners van Nederland. Ik vrees namelijk dat de tolerantie en vooral het geduld van de autochtone Nederlander zijn uiterste rekbaarheid heeft bereikt. En ik denk niet dat wij mee willen maken dat dit elastiek knapt en de nu nog in stilte gevoelde en groeiende vijandigheid jegens de allochtone veeleisers, en daarmee ook hun niet zo zeurende maar verdacht stille dus kennelijk wel instemmende soortgenoten, openlijk beleden gaat worden!

Permanente koppeling naar dit artikel: http://veelkantie.nl/blog/2014/07/04/is-de-zwarte-pieten-kwestie-het-keerpunt-in-onze-tolerantie/

4 reacties

Naar het reactie formulier

  1. sunas

    Dit is helemaal uit het hart gegrepen, het wordt steeds erger hoe de allochtonen onze cultuur weten om te buigen naar hun zgn. “discriminatie gevoel “. het eerste wat geroepen wordt als ze hun zin niet krijgen is DISCRIMINATIE, wat doen ze hier dan, Nederland is geen islamitisch land, maar als het zo doorgaat met de huidige regeringen, begint het er aardig op te lijken, overal verrijzen moskeeën. Wij mogen in het buitenland toch ook geen kerken bouwen.De Nederlanders grommen onderhuids, het is niet erg om tolerant te zijn maar het gaat allemaal veel te ver, als dit zo doorgaat komen er veel spanningen tussen de bevolkingsgroepen en kan het escaleren.
    Dus regering doe er iets aan!!!

  2. Tonny

    Helemaal goed verwoord. Dank.

  3. Renate Weber

    Geweldig stuk!

  4. Lieve Van Rompaey

    Ik kom uit België en ik kan mij helemaal vinden in uw artikel. Die mevrouw van de Verenigde Naties die te pas en te onpas zegt dat zij professor is, heeft weinig onderzoek gedaan naar Zwarte Piet. Anders zou ze niet alleen de mensen uit Nederland maar ook de Belgen aanvallen. Ook wij kennen Zwarte Piet en hij ziet er precies zo uit als die van jullie!

Laat een reactie achter